A siker több feltételét vizsgáltuk már, azonban arról még nem esett szó, hogy a belső összhang hogyan teremhető meg és tartható fenn. Ezért ebben a cikkben ennek előállításához és megtartásához szükséges tényezőket vesszük sorra. 0. Korábbi cikkeinkben kifejtett...
KERESÉS EREDMÉNYE
B2C vagy B2B? Esetleg mindkettő?
A “B2C vagy B2B?” kérdés nem csak vállalkozások alapítása előtt szokott felmerülni. A legtöbb vállalkozó - függetlenül attól, hogy a vállalkozása melyik üzleti modell alapján működik - előbb vagy utóbb felteszi magának a kérdést: mi lenne, ha belekóstolnék egy kicsit...
Fókuszban a fókusz
A vállallatok jelentős része küzd a fókuszáltság hiányára visszavezethető problémákkal. Túl sok mindennel akarnak egyszerre foglalkozni. Sokan nehezen és/vagy rosszul priorizálják a felmerülő ötleteket/fejlesztési igényeket. Esetleg olyan ötleteket valósítanak meg,...
Miért nem versenyképesek a magyar vállalatok?
Néhány napja jelent meg egy cikk a Portfolio.hu-n a Harvard Business Review által 2015 óta évente publikált Digital Evolution Index-ről, és az ebben a rangsorban 2015-ben elfoglalt helyünkről. Nem túl kecsegtető helyen állunk ezen a területen (sem), de ebben semmi...
A Brexit lehetséges hatásai az e-kereskedelemre
Néhány hónapja a csapból is a Brexit folyt, de mára a történelmi népszavazásra irányuló figyelem valamelyest alábbhagyott. Azonban továbbra is rendszeresen jelennek meg írások a már ismert (például, hogy a nagybankok már elkezdték áthelyezni székhelyüket más európai...
Az e-kereskedelem koronázatlan királya tovább emeli a lécet…
Joggal tartják sokan az Amazon-t a 21. század egyik leginnovatívabb óriáscégének. Nincs olyan év, amikor ne rukkolna elő valami “e-kereskedelmet rengető” újdonsággal. A Mashable egy cikkében vásárlói applikációjuk legérdekesebb és leginnovatívabb funkcióit szedte...
A vásárláshoz vezető út – KPMG kutatásra alapozva
Tudtad, hogy az online vásárlói értékelések 92%-a pozitív hangvételű? És azt, hogy a vásárlók 1/3-a egy napon belül eljut az igény felmerülésétől a vásárlásig? Ha nem, akkor itt az ideje, hogy jobban megismerd azt a folyamatot, amin a vásárlóid keresztül mennek minden...
Változó vagy fix? – A szállítási díj dilemmája
Az e-kereskedelemmel kapcsolatos fogyasztói kutatások egyöntetűen rámutatnak: a vevők számára fontos döntési szempont, hogy egy webshopban mekkora szállítási díjat kell fizetni. De vajon melyik árazási módszer támogatja legjobban az e-kereskedőt üzleti céljai...
Online előfizetési modell = Egyszerűség
A Bic európai nagyvállalat Franciaországban elindította online termék-előfizetési szolgáltatását (subscription service). Ez a fajta üzleti modell az USA-ban már nagy népszerűségnek örvend, elég csak az időközben az Unilever által felvásárolt "Dollar Shave Club"-ra...
Vásárlás ma – élmény vagy egyszerűség
A kereskedelem napjainkban folyamatosan kettéválik, de nem hagyományos és e-kereskedelemre, hanem céltudatos és élményvásárlásra - állapítja meg nemrégiben megjelent posztjában Tom Goodwin marketingguru. Közhely, hogy a digitális fejlődés hatására komoly változáson...