Ők már tudják
– Számlázz.hu –
SmartCommerce Consulting – Stygár-Joó János
SmartCommerce Consulting – Stygár László
ÜGYFÉL
Számlázz.hu – Magyarország első online, felhő alapú számlázószoftvere.
alapító tulajdonosok: Stygár László, Stygár-Joó János, Regász Imre
PROBLÉMA
2010. augusztusában a Számlázz.hu egy kétoldalas, nagyon pontos brief-ben írta le, miben kérnek segítséget.
“Jelenleg 724 regisztrált cég / egyéni vállalkozó használja a rendszert. Ezek körülbelül 60%-a tekinthető aktívnak (az elmúlt 6 hónapban készített számlát). Az aktívak 90%-a az ingyenes alapverziót használja.”
– írták. Felsorolták azt is, hogy milyen erőfeszítéseket tettek az alapítás óta eltelt 5 évben, de ezeket alapvetően eredménytelennek értékelték. A szolgáltatás havi átlagos bevétele alig haladta meg a százezer forintot, ennek nagyrésze el is ment az üzemeltetésre és az AdWords hirdetésekre.
A brief végén pontosan megfogalmazták a célt is (átlagban havi 1 millió forint nettó árbevétel), illetve felsorolták a kérdéseiket.
MEGOLDÁS
- őszén, három hónapos munkával elkészítettük a Számlázz.hu új üzleti stratégiáját és a hozzá kapcsolódó 3 éves üzleti tervet. Ebben meghatároztuk:
- a Számlázz.hu vízióját
- a szolgáltatás piacát és célcsoportját
- az elérendő üzleti célokat (árbevétel és nyereség)
- az árbevételt meghatározó KPI-kat és a bevételi modellt
- a célok eléréséhez szükséges értékesítési és marketingeszközöket
- az új szolgáltatásokat és előfizetési csomagokat
- valamint elkészült a 3 vére szóló P&L modell
A három alapító ezután három hónapon át programozott, illetve további külső segítséget vett igénybe az új weboldal megtervezéséhez és a PPC kampányok bonyolításához. 2011. áprilisában elindult a Számlázz.hu 2.0, továbbá a blog és a Facebook oldal.
EREDMÉNY
A Számlázz.hu azóta folyamatosan ügyfelünk, az első üzleti terv ciklus lezárultát követően elkészültek az újabbak is. Az árbevétel 2017 végére több, mint 300-szorosára nőtt, sőt, az eredetileg meghatározott célhoz képest is már harmincszoros – miközben megállás nélkül tovább nő. A szolgáltatás ügyfeleinek száma meghaladta az 50 ezret és több ezren regisztrálnak havonta.
SIKER-
TÉNYEZŐK
A stratégiai tanácsadás önmagában nem garantálja a sikert. Sok más tényező is kellett ahhoz, hogy közös munkánk ennyire eredményes lehessen. Ezek közül kiemelnénk a legfontosabbakat:
- világos, pontosan megfogalmazott, a piac alapos, a cég elfogulatlan ismeretén alapuló brief a tanácsadás kezdetén
- erős szakmai háttér, nagyon magas színvonalú informatikai tudás
- fókusz a végrehajtásban
- áldozatvállalás és kitartás az első 2-3 évben
- nyitott gondolkodású, a tanácsokra hallgató és azokat befogadó tulajdonosok és vezetők
TOVÁBBI ESETTANUL-
MÁNYOK
„Szkeptikusan érkeztem az első konzultációra, de utána minden apró dolog – amivel előtte nem foglalkoztam – értelmet nyert. Azóta tudom, hogy Egon a vállalkozásom sikeres jövőjének kulcsa.”