Oldal kiválasztása

Ők már tudják

– Számlázz.hu –

SmartCommerce Consulting – Stygár-Joó János

SmartCommerce Consulting – Stygár László

ÜGYFÉL

Számlázz.hu – Magyarország első online, felhő alapú számlázószoftvere.

alapító tulajdonosok: Stygár László, Stygár-Joó János, Regász Imre

PROBLÉMA

2010. augusztusában a Számlázz.hu egy kétoldalas, nagyon pontos brief-ben írta le, miben kérnek segítséget.

“Jelenleg 724 regisztrált cég / egyéni vállalkozó használja a rendszert. Ezek körülbelül 60%-a tekinthető aktívnak (az elmúlt 6 hónapban készített számlát). Az aktívak 90%-a az ingyenes alapverziót használja.”

– írták. Felsorolták azt is, hogy milyen erőfeszítéseket tettek az alapítás óta eltelt 5 évben, de ezeket alapvetően eredménytelennek értékelték. A szolgáltatás havi átlagos bevétele alig haladta meg a százezer forintot, ennek nagyrésze el is ment az üzemeltetésre és az AdWords hirdetésekre.

A brief végén pontosan megfogalmazták a célt is (átlagban havi 1 millió forint nettó árbevétel), illetve felsorolták a kérdéseiket.

MEGOLDÁS

  1. őszén, három hónapos munkával elkészítettük a Számlázz.hu új üzleti stratégiáját és a hozzá kapcsolódó 3 éves üzleti tervet. Ebben meghatároztuk:
  • a Számlázz.hu vízióját
  • a szolgáltatás piacát és célcsoportját
  • az elérendő üzleti célokat (árbevétel és nyereség)
  • az árbevételt meghatározó KPI-kat és a bevételi modellt
  • a célok eléréséhez szükséges értékesítési és marketingeszközöket
  • az új szolgáltatásokat és előfizetési csomagokat
  • valamint elkészült a 3 vére szóló P&L modell

A három alapító ezután három hónapon át programozott, illetve további külső segítséget vett igénybe az új weboldal megtervezéséhez és a PPC kampányok bonyolításához. 2011. áprilisában elindult a Számlázz.hu 2.0, továbbá a blog és a Facebook oldal.

EREDMÉNY

A Számlázz.hu azóta folyamatosan ügyfelünk, az első üzleti terv ciklus lezárultát követően elkészültek az újabbak is. Az árbevétel 2017 végére több, mint 300-szorosára nőtt, sőt, az eredetileg meghatározott célhoz képest is már harmincszoros – miközben megállás nélkül tovább nő. A szolgáltatás ügyfeleinek száma meghaladta az 50 ezret és több ezren regisztrálnak havonta.

SIKER-
TÉNYEZŐK

A stratégiai tanácsadás önmagában nem garantálja a sikert. Sok más tényező is kellett ahhoz, hogy közös munkánk ennyire eredményes lehessen. Ezek közül kiemelnénk a legfontosabbakat:

  • világos, pontosan megfogalmazott, a piac alapos, a cég elfogulatlan ismeretén alapuló brief a tanácsadás kezdetén
  • erős szakmai háttér, nagyon magas színvonalú informatikai tudás
  • fókusz a végrehajtásban
  • áldozatvállalás és kitartás az első 2-3 évben
  • nyitott gondolkodású, a tanácsokra hallgató és azokat befogadó tulajdonosok és vezetők

TOVÁBBI ESETTANUL-
MÁNYOK

„Szkeptikusan érkeztem az első konzultációra, de utána minden apró dolog – amivel előtte nem foglalkoztam – értelmet nyert. Azóta tudom, hogy Egon a vállalkozásom sikeres jövőjének kulcsa.”

Gitta Bernadett

Meghívódiszkont, alapító