Ők már tudják
– REFLEXSHOP-
ÜGYFÉL
Reflexshop Kft.
Tulajdonos, ügyvezető: Ádám Attila Jenő
KITŰZÖTT CÉL
A Reflexshop Kft. online kiskereskedelmi üzletágának (webáruház) többi üzletágról való leválasztása, valamint dinamikus növekedési pályára állítása a közösen elkészített digitális üzleti stratégiára alapozva.
PROBLÉMA
A Reflexshop Kft. több különböző tevékenységet űzött:
- saját termékfejlesztés
- nagykereskedésként országosan ellátott játék kiskereskedéseket termékekkel
- ezek mellett 2 saját kiskereskedelmi bolttal és 9 webáruházzal rendelkezett.
A közös projekt kezdetekor a cégen belül szervezetileg nem különült el az offline és az online, a nagyker és a kisker tevékenységek végzése.
Az online piaci részesedés megtartása, s növelése volt az egyik fontos tulajdonosi cél, amihez valamilyen változtatásokra volt szükség. Így feladatunk volt azon területek megtalálása, amelyek megreformálásával a legkönnyebben, a legnagyobb eredmény javulást lehetett elérni.
MEGOLDÁS
Komplex stratégiai üzleti tervet készítettünk, amiben az alap stratégiai kérdéseken túl mélyebben foglalkoztunk az értékesítési- és marketing stratégiával.
A közös projekt során több workshopot tartottunk, amelyeken előre meghatározott, stratégiailag fontos témaköröket vettünk végig.
- Erre azért volt szükség, hogy minden lehetséges aspektusból megismerjük és megértsük az ügyfelet, valamint az üzleti folyamatokat annak érdekében, hogy hozzá illő digitális stratégiát tudjunk közösen összerakni.
- Ezeket a személyes találkozókat egészítette ki a tanácsadóink által végzett, saját módszerünkön alapuló háttérmunka.
- Méreteztük és szegmentáltuk az online játék- és szabadidős piacot, hogy megtaláljuk a termékkörhöz illő elsődleges célcsoportokat, azok méretét, s ezekből adódóan a kiindulási piaci részesedést, valamint a piaci potenciált.
- Elemeztük a korábbi értékesítési és marketing adatokat annak érdekében, hogy azonosítsuk azokat a területeket, ahol a leginkább szükség van változtatásra, finomhangolásra.
– Ezt az üzlet teljesítménye szempontjából legjelentősebb KPI-k azonosításán, azok értékének megállapításán keresztül tettük.
- Elkészítettük a havi bontású bevételi modellt, majd később pénzügyi tervet, amelynél figyelembe vettük a kiindulási alapot (korábbi teljesítmény), az egyes területeken (pl. adatvezéreltség, marketing, értékesítés, szervezet stb.) tervezett változtatások várt hatásait, valamint a piaci tényezőket is.
- Az ügyfél piac- és termékismerete, valamint a tanácsadói módszertanunk ötvözéséből egy megvalósítható, egyértelmű utat kínáló stratégiai anyagot állítottunk össze.
EREDMÉNYEK
- Új, logikailag a cég többi szervezeti egységétől jól elkülönülő, webáruházhoz kapcsolódó szervezeti egység jött létre, az élén a kizárólag erre az üzletágra fókuszáló, tapasztalt e-commerce menedzserrel.
- A megfelelő performance marketing ügynökség segítségével megkezdődött a marketing stratégia végrehajtása.
- Rövid időn belül jelentős év-év-alapú növekedés valósult meg, hónapról-hónapra látogatási, megrendelés darabszámi és bevételi csúcsokat döntött az üzletág.
SIKER-
TÉNYEZŐK
- A tulajdonos-vezető nyitottsága arra, hogy az online üzlet más megközelítést kíván, mint a bármilyen üzleti modell mentén végzett offline kereskedelem.
- E-kereskedelmi üzletág létrehozása, saját releváns célokért felelő üzletág vezetővel és csapattagokkal.
- Megfelelő marketing ügynökség megtalálása, amely képes volt megérteni és megvalósítani a marketing stratégiai célokat.
- A stratégia végrehajtása: a terv aktív használata, ami az elkészítését követően nem csak “bekerült a fiókba”.
TOVÁBBI ESETTANUL-
MÁNYOK
„Azon gondolkodtunk, hogy bezárjuk az üzletet… Tudtuk, hogy nem vagyunk üzleti tervezésben jártas szakemberek, de ha megbízunk egy üzleti tervezésben jártas szakembert, akkor az csak jobban tudhatja nálunk!”
„Szkeptikusan érkeztem az első konzultációra, de utána minden apró dolog – amivel előtte nem foglalkoztam – értelmet nyert. Azóta tudom, hogy Egon a vállalkozásom sikeres jövőjének kulcsa.”