Ők már tudják
– Meghívódiszkont –
SmartCommerce Consulting – Gitta Bernadett
ÜGYFÉL
tulajdonos és cégvezető: Gitta Bernadett
PROBLÉMA
Berni úgy kezdte a briefet, hogy “szerencsére komoly problémáink nincsenek”. Cége tipikus egyszemélyes vállalkozás, amit mellékállásban kezdett el. Egy idő után eljutott odáig, hogy a vállalkozása lett a főállása, ami ugye azzal jár, hogy muszáj kitermelni a megélhetés költségeit – lehetőleg stabilan és folyamatosan. Voltak ötletei, de nem tudta, melyikbe fogjon bele, és nem volt igazán tőkéje sem.
MEGOLDÁS
Berni 2013. novemberében egy néhány órás stratégiai workshopon vett részt, ahol alaposan körbejártuk a vállalkozásával kapcsolatos legfontosabb tényezőket, majd felállítottunk egy felhasználói tölcsért és bevételi modellt. Ennek alapján három évre előre meghatároztuk:
- a célcsoport létszámát és annak változását
- az elérendő felhasználók számát
- az ehhez kapcsolódó marketingcélokat és eszközöket
- az ezekhez rendelt proporcionális költségeket
- a konverziós célt és átlagos kosárértéket
- a tervezett árbevételt
A fentiek alapján készült egy brief, amellyel Berni elkezdte megkeresni majdani PPC ügynökségét. Gyorsan rátalált a HD Marketingre, akiknek azóta is ügyfele.
EREDMÉNY
A meghivodiszkont.hu árbevétele a tanácsadást követő első idényben rögtön 300%-ot nőtt, és azóta is évről évre 30%-ot növekszik.
SIKER-
TÉNYEZŐK
A stratégiai tanácsadás önmagában nem garantálja a sikert. Sok más tényező is kellett ahhoz, hogy közös munkánk ennyire eredményes lehessen:
- Berni nagyon jól ismeri a saját piacát, annak működését és a kapcsolódó számadatokat, a workhopon felkészült volt, minden kérdésre tudta a választ
- pontosan meg tudta fogalmazni, mit szeretne, mire van szüksége
- következetesen végrehajtotta, amit közösen elhatároztunk
TOVÁBBI ESETTANUL-
MÁNYOK
„Azon gondolkodtunk, hogy bezárjuk az üzletet… Tudtuk, hogy nem vagyunk üzleti tervezésben jártas szakemberek, de ha megbízunk egy üzleti tervezésben jártas szakembert, akkor az csak jobban tudhatja nálunk!”