Miképp lehet elérni, hogy a már kialakult és a szabályai alapján megszilárdult piacon képes legyél Te és vállalkozásod olyat alkotni, amivel nem csak magadnak, de potenciális vevőidnek is értéket teremthetsz? Egyik lehetőség az innováció, amivel akár felboríthatod a...
KERESÉS EREDMÉNYE
Megosztó utakon – Az üzleti modellek és a technológia násztánca
Az Uber megvásárolta a JUMP elektromos kerékpármegosztó start upot. Ezzel a lépéssel 12 000, dokkolást nem igénylő e-bike-kal bővíti ki közösségi közlekedési portfólióját. A céljuk, hogy egy applikáción keresztül, igény szerint a legolcsóbb vagy a legkényelmesebb...
Piacméretezés – Belső és külső értékelés a stratégiai tervezés tévútjain
Te képes vagy a vállalkozásod lehetőségeit piaci alapon értékelni? A vállalkozások ugyanis legtöbbször saját múltbeli értékesítési adataik alapján értékelik teljesítményüket. Ritkán találkozunk olyan cégvezetővel, aki a tényleges piaci növekedés teljes potenciáljához...
A vállakozásodhoz illő növekedési stratégia
Nem tudod, miként növelheted a vállalatodat? Merre, és legfőképp hogyan haladj tovább a terjeszkedéssel? Pillants bele cikkünkbe, ellátunk pár jó tanáccsal. Elértél egy bizonyos értékesítési mennyiséget adott piacon, adott termékkínálattal, ami az eddig alkalmazott...
Az első lépés a siker irányába – Vízió
Van egy jó ötleted, de nem tudod miként lehetne abból sikert kovácsolni? A vízióalkotás egy olyan tevékenység, amely nagyon sokat tud ebben segíteni! Mostanra már tudod, hogy milyen szintjei és előnyei vannak egy tanácsadó bevonásának, és hogy milyen hozzáadott...
Miért nincsenek repülő autók? – avagy az innovációs háromszög
A múltszázadi sci-fik jövőképe alapján a repülő autó az egyik olyan innováció, amit szokás számonkérni a jelenen. Az én kedvenc példám viszont a telefon: szinte minden sci-fiben látunk valakit, aki egy normál méretű vagy nagy monitor előtt ülve videotelefonál,...
B2C vagy B2B? Esetleg mindkettő?
A “B2C vagy B2B?” kérdés nem csak vállalkozások alapítása előtt szokott felmerülni. A legtöbb vállalkozó - függetlenül attól, hogy a vállalkozása melyik üzleti modell alapján működik - előbb vagy utóbb felteszi magának a kérdést: mi lenne, ha belekóstolnék egy kicsit...
Megkülönböztetés a versenytársaktól – …avagy miért fognak tőlem vásárolni?
Mi a világ legtutibb üzlete? Erre egyszerű a válasz: az, ha van egy termék, amit mindenki meg szeretne vásárolni és azt csak nálam lehet kapni. Mivel ez a helyzet viszonylag ritkán áll elő, kénytelenek vagyunk megvizsgálni azt is, mi van akkor, ha olyan termékem van,...
Hozzáadott érték – avagy miért drágább egy autó, mint egy tonna nyersanyag?
Ha Te is értékesítéssel foglalkozó olvasónk vagy, bizonyára kaptál már az alábbihoz hasonló támadást: „Milyen alapon adod drágábban az adott terméket, mint amennyiért beszerzed? Hiszen az eladáson kívül nem csinálsz semmit, így kvázi ok nélkül lesz profitod.” Vagy...
Online előfizetési modell = Egyszerűség
A Bic európai nagyvállalat Franciaországban elindította online termék-előfizetési szolgáltatását (subscription service). Ez a fajta üzleti modell az USA-ban már nagy népszerűségnek örvend, elég csak az időközben az Unilever által felvásárolt "Dollar Shave Club"-ra...