Miképp lehet elérni, hogy a már kialakult és a szabályai alapján megszilárdult piacon képes legyél Te és vállalkozásod olyat alkotni, amivel nem csak magadnak, de potenciális vevőidnek is értéket teremthetsz? Egyik lehetőség az innováció, amivel akár felboríthatod a...
KERESÉS EREDMÉNYE
Tegye fel a kezét, aki már szervezi a karácsonyi kiszállítást!
Ha valaki azt hiszi, hogy ehhez júniusban még túl korán van, az téved. Illetve mondjuk úgy, nem biztos, hogy csak a tipikus, heveny energiaital fogyasztásos, raktárban reggelig pakolós-címkézős, munkaerő közvetítőkkel kínos veszekedéses, majd a stressztől hibás...
Megosztó utakon – Az üzleti modellek és a technológia násztánca
Az Uber megvásárolta a JUMP elektromos kerékpármegosztó start upot. Ezzel a lépéssel 12 000, dokkolást nem igénylő e-bike-kal bővíti ki közösségi közlekedési portfólióját. A céljuk, hogy egy applikáción keresztül, igény szerint a legolcsóbb vagy a legkényelmesebb...
Piacméretezés – Belső és külső értékelés a stratégiai tervezés tévútjain
Te képes vagy a vállalkozásod lehetőségeit piaci alapon értékelni? A vállalkozások ugyanis legtöbbször saját múltbeli értékesítési adataik alapján értékelik teljesítményüket. Ritkán találkozunk olyan cégvezetővel, aki a tényleges piaci növekedés teljes potenciáljához...
Profitmaximalizálás vagy értékmaximalizálás
Sokan gondolják, hogy a kapitalizmus lényege a profit. Ezzel szemben én azt vallom: a kapitalizmus lényege a hozzáadott-érték - a profit csak a hozzáadott-érték ellenértéke. Ebből viszont következik néhány fontos dolog, amely alapvetően befolyásolja egy vállalkozás...
Az első lépés a siker irányába – Vízió
Van egy jó ötleted, de nem tudod miként lehetne abból sikert kovácsolni? A vízióalkotás egy olyan tevékenység, amely nagyon sokat tud ebben segíteni! Mostanra már tudod, hogy milyen szintjei és előnyei vannak egy tanácsadó bevonásának, és hogy milyen hozzáadott...
Miért nincsenek repülő autók? – avagy az innovációs háromszög
A múltszázadi sci-fik jövőképe alapján a repülő autó az egyik olyan innováció, amit szokás számonkérni a jelenen. Az én kedvenc példám viszont a telefon: szinte minden sci-fiben látunk valakit, aki egy normál méretű vagy nagy monitor előtt ülve videotelefonál,...
Köszönöm, így már jobban elvagyok! – avagy a tanácsadás esszenciája 2. rész
Ha valakinek megfájdul a feje, és egy óra múlva sem múlik el, megteheti, hogy bekap egy pirulát. Ha ezt alkalomszerűen teszi, nincs vele gond. Ha viszont valaki már hónapokig küzd ezzel, érdemes a fejfájás valódi okát megkeresni, mert a tüneti kezelés csak átmeneti...
Ne tervezgess, vágj bele!
Kolumbusz sosem fedezte volna fel Amerikát, ha csak tervezget! A tervezgetés megöli az innovációt, aki csak tervez, sosem csinál semmit! Szóval ne tervezgess, vágj bele, másoknak is sikerült! Biztos ez? Mivel stratégiai és üzleti tervezésből élek, most bizonyára azt...
Miért szeresd a konkurenciát?
Sokszor hallottam magyar vállalkozóktól, hogy a konkurencia miatt nem tudnak továbbfejlődni, azaz a másik-ban látják saját megtorpanásuk okát. Ezzel szemben én általában azt tapasztalom, hogy a legritkább esetben a konkurencia a korlát. Valójában a konkurencia inkább...