A múltszázadi sci-fik jövőképe alapján a repülő autó az egyik olyan innováció, amit szokás számonkérni a jelenen. Az én kedvenc példám viszont a telefon: szinte minden sci-fiben látunk valakit, aki...
STRATÉGIA
Piacvezetővé válni – Mi választja el a piacvezető cégeket a többi szereplőtől?
Több, főleg digitalizációhoz kapcsolódó trendnek köszönhetően az elmúlt évek során nagyot változott a világ és vele együtt a vállalatok működése, azok sikerességének kulcsa is. Ássuk bele magunkat...
„A növekedés bonyolultságot szül, és a bonyolultság a növekedés csendes gyilkosa.”
Avagy "Growth creates complexity, and complexity is the silent killer of growth". Ezt hívhatjuk növekedési paradoxonnak is. Valószínűleg vannak olyanok Olvasóink között, akik már hallották az előbbi...
Ne tervezgess, vágj bele!
Kolumbusz sosem fedezte volna fel Amerikát, ha csak tervezget! A tervezgetés megöli az innovációt, aki csak tervez, sosem csinál semmit! Szóval ne tervezgess, vágj bele, másoknak is sikerült! Biztos...
Belső összhang – avagy hiába a USP és a fókusz, ha nincs meg a sikereket “elbíró” stabil váz
A siker több feltételét vizsgáltuk már, azonban arról még nem esett szó, hogy a belső összhang hogyan teremhető meg és tartható fenn. Ezért ebben a cikkben ennek előállításához és megtartásához...
B2C vagy B2B? Esetleg mindkettő?
A “B2C vagy B2B?” kérdés nem csak vállalkozások alapítása előtt szokott felmerülni. A legtöbb vállalkozó - függetlenül attól, hogy a vállalkozása melyik üzleti modell alapján működik - előbb vagy...
Reaktív és proaktív vezetés
Minden autó műszerfalán van egy műszer, amely az üzemanyag mennyiségét mutatja. Ennek segítségével tudjuk eldönteni, mikor kell tankolnunk. A döntéshez több információt is figyelembe veszünk: a...
A cégfejlődés stációi: 5 – Együttműködés
Magyarországon a megalakulást követő 5 éven belül a cégek 62%-a megszűnik. Fejlettebb országokban ugyanez a mutató 50% körül áll. Hogy miért szűnnek meg a vállalatok egy bizonyos méret és kor...
Fókuszban a fókusz
A vállallatok jelentős része küzd a fókuszáltság hiányára visszavezethető problémákkal. Túl sok mindennel akarnak egyszerre foglalkozni. Sokan nehezen és/vagy rosszul priorizálják a felmerülő...
Tervezhető-e az árbevétel?
A válasz egyértelmű és határozott IGEN! Az árbevételt - különösen a digitális gazdaságban - meglehetősen pontosan meg lehet tervezni. A bevételi terv pedig igen fontos része az üzleti tervnek,...
Miért szeresd a konkurenciát?
Sokszor hallottam magyar vállalkozóktól, hogy a konkurencia miatt nem tudnak továbbfejlődni, azaz a másik-ban látják saját megtorpanásuk okát. Ezzel szemben én általában azt tapasztalom, hogy a...
A cégfejlődés stációi: 4 – Bürokrácia krízis
Magyarországon a megalakulást követő 5 éven belül a cégek 62%-a megszűnik. Fejlettebb országokban ugyanez a mutató 50% körül áll. Hogy miért szűnnek meg a vállalatok egy bizonyos méret és kor...
Célcsoport-szegmentáció és perszónák
Éva (57) egy vidéki kisváros gimnáziumának igazgatója, a férje helyi ügyvéd. Több mint harminc éve házasok, két felnőtt gyermekük van, az egyik még egyetemista Budapesten. Jól élnek, a háztartás...
A cégfejlődés stációi: 3 – Kontroll krízis
Magyarországon a megalakulást követő 5 éven belül a cégek 62%-a megszűnik. Fejlettebb országokban ugyanez a mutató 50% körül áll. Hogy miért szűnnek meg a vállalatok egy bizonyos méret és kor...
A cégfejlődés stációi: 2 – Az autonómia krízis
Magyarországon a megalakulást követő 5 éven belül a cégek 62%-a megszűnik. Fejlettebb országokban ugyanez a mutató 50% körül áll. Hogy miért szűnnek meg a vállalatok egy bizonyos méret és kor...
A cégfejlődés stációi: 1 – A vezetési krízis
Magyarországon a megalakulást követő 5 éven belül a cégek 62%-a megszűnik. Fejlettebb országokban ugyanez a mutató 50% körül áll évek óta. Hogy miért szűnnek meg a vállalatok egy bizonyos méret és...
Megkülönböztetés a versenytársaktól – …avagy miért fognak tőlem vásárolni?
Mi a világ legtutibb üzlete? Erre egyszerű a válasz: az, ha van egy termék, amit mindenki meg szeretne vásárolni és azt csak nálam lehet kapni. Mivel ez a helyzet viszonylag ritkán áll elő,...
Csatorna vagy ökoszisztéma
Néhány évvel ezelőtt a marketingesek kezdtek először csatornákról beszélni: a multichannel majd az omnichannel fogalmával próbálták értelmezni az online és digitális eszközök fejlődése nyomán...
Hozzáadott érték – avagy miért drágább egy autó, mint egy tonna nyersanyag?
Ha Te is értékesítéssel foglalkozó olvasónk vagy, bizonyára kaptál már az alábbihoz hasonló támadást: „Milyen alapon adod drágábban az adott terméket, mint amennyiért beszerzed? Hiszen az eladáson...
Üzleti terv vagy bullshit?
A magyar vállalkozó szemében az üzleti terv valami olyasmi, ami a befektetőnek vagy a banknak kell, a könyvelés meg az adóhivatalnak. Pedig valójában ezek egy sikeres vállalkozás működésének...