Valószínűleg senki számára nem ismeretlen, hogy korábban is létező, alapvetően egyszer (vagy épp főverziónként) megvásárolandó szoftveres megoldásokat helyeznek / helyeztek át SaaS alapokra. Ahogy...
STRATÉGIA
Magad uram, ha „szolgád” nincs? A do-it-yourself kutatás kihívásai
A vállalatok számára alapvető fontosságú, hogy ügyfeleik/vásárlóik magatartás-mintáiról, vásárlási motivációiról minél több hasznos információhoz jussanak, amelyhez a tranzakciós adatok, illetve a...
Becslés vagy kutatás: a piacméretezés módszerei
Az üzleti tervezési folyamat egyik kiemelt lépcsőfoka a piacméretezés, amely során a keresleti oldal sarokpontjait tárjuk fel. Ezáltal kirajzolódhat, hogy mekkora forgalmú az a piac, amelyben...
Lámpásépítő kisokos az üzleti élet útvesztőjében bolyongóknak – üzleti ötletek validálási folyamata
Minden bizonnyal Te is átélted már azt a pillanatot, amikor üzleti ötleted isteni szikraként kipattant a fejedből és hirtelen megvillantotta a gyémántokkal szegélyezett utat jövőd felé. A legtöbb...
Dávid és Góliát az üzleti életben – Szilárd piaci pozíciók átrendezése
Életünk szinte minden területén, így az üzleti szférában is ösztönösen kerüljük a konfrontációt a nálunk sokkal erősebbekkel. Időnként persze akadnak olyanok, akiket ez nem rémiszt meg, így később...
Hogyan NE veszítsd el a Tour de France-t! Avagy üzleti tervezés adat alapon
2020. szeptember 19-én 17 óra 14 perckor Primož Roglič már a Tour de France végső győztesének érezhette magát. A utolsó előtti szakasz rajtjához 57 másodperces előnnyel állt, ami egy 36,2...
Koronastratégia
"Ha az ember a baj tengerében fuldokol, a kemény munka olyan tutaj lehet, amely a felszínen tart." (Paul Auster: Láthatatlan) A válság a rend felbomlása. Valami nem úgy működik, ahogy szokott. A...
Kössük az ebet a karóhoz!célok, eszközök és miért ragaszkodj hozzájuk
Többször írtunk már arról, hogy miért szükségesek egy vállalkozás életében célokat kitűzni, valamint, hogy azok elérését miképp lehet és kell nyomon követni. Jelen iromány itt veszi fel a fonalat és...
Egy lehetséges út az árbevétel-növelésre az eredményesség csökkenése nélkül
Egészen nagy magabiztossággal kijelenthető, hogy kevés olyan profitorientált vállalkozó lehet, aki ne szeretné a vállalkozása árbevételét növelni. Olyanok sokan vannak, akiknek nem ez az elsődleges...
Értékalapú innováció – Bárki képes megújítani a piacot!
Miképp lehet elérni, hogy a már kialakult és a szabályai alapján megszilárdult piacon képes legyél Te és vállalkozásod olyat alkotni, amivel nem csak magadnak, de potenciális vevőidnek is értéket...
A bizalom konverziója
"Vajon mi alapján döntik el a vevők, hogy vásároljanak-e az oldaladon?" Az alcím egy idei cikk címe és témája (eredeti cikk), mely azt járja körül egy kutatás segítségével, hogy a jelentős különbség...
Ahol a stratégia véget ér és elkezdődik…
Első olvasatra kissé zavarosnak tűnhet a cím, valójában egészen egyszerű dologra gondolunk: a stratégiai tervezés vége egyúttal a stratégia implementálásának kezdete is. Tehát a cikkben a...
Mese az üzleti stratégiáról
Egyszer volt, hol nem volt, az Óperenciás tengeren innen, a kurta farkú malac túrásától jóval visszább, volt egyszer egy királyság. Ez a királyság oly hatalmas volt, hogy egyazon pillanatban...
Megosztó utakon – Az üzleti modellek és a technológia násztánca
Az Uber megvásárolta a JUMP elektromos kerékpármegosztó start upot. Ezzel a lépéssel 12 000, dokkolást nem igénylő e-bike-kal bővíti ki közösségi közlekedési portfólióját. A céljuk, hogy egy...
Piacméretezés – Belső és külső értékelés a stratégiai tervezés tévútjain
Te képes vagy a vállalkozásod lehetőségeit piaci alapon értékelni? A vállalkozások ugyanis legtöbbször saját múltbeli értékesítési adataik alapján értékelik teljesítményüket. Ritkán találkozunk...
Profitmaximalizálás vagy értékmaximalizálás
Sokan gondolják, hogy a kapitalizmus lényege a profit. Ezzel szemben én azt vallom: a kapitalizmus lényege a hozzáadott-érték - a profit csak a hozzáadott-érték ellenértéke. Ebből viszont következik...
Csináld magad vagy vedd meg! – Mikor, miért és hogyan döntsünk?
A vállalkozások erőforrás-tervezésénél gyakori dilemma, hogy egyes funkciókat, feladatokat házon belül vagy külső szolgáltatóval valósítsanak-e meg. Ezt a kérdést több szempontból is javasolt...
Pénz-tudás-termék – a siker alapvető tényezői az e-kereskedelemben
Munkánk során számtalan érdekes vállalkozással, termékkel és a mögöttük álló emberekkel ismerkedünk meg. Azáltal, hogy kívülről látjuk ezeket a cégeket, a köztük lévő hasonlóságok és különbségek is...
A vállakozásodhoz illő növekedési stratégia
Nem tudod, miként növelheted a vállalatodat? Merre, és legfőképp hogyan haladj tovább a terjeszkedéssel? Pillants bele cikkünkbe, ellátunk pár jó tanáccsal. Elértél egy bizonyos értékesítési...
Az első lépés a siker irányába – Vízió
Van egy jó ötleted, de nem tudod miként lehetne abból sikert kovácsolni? A vízióalkotás egy olyan tevékenység, amely nagyon sokat tud ebben segíteni! Mostanra már tudod, hogy milyen szintjei és...