Kolumbusz sosem fedezte volna fel Amerikát, ha csak tervezget! A tervezgetés megöli az innovációt, aki csak tervez, sosem csinál semmit! Szóval ne tervezgess, vágj bele, másoknak is sikerült! Biztos...
BLOG
Belső összhang – avagy hiába a USP és a fókusz, ha nincs meg a sikereket “elbíró” stabil váz
A siker több feltételét vizsgáltuk már, azonban arról még nem esett szó, hogy a belső összhang hogyan teremhető meg és tartható fenn. Ezért ebben a cikkben ennek előállításához és megtartásához...
Köszönöm, én elvagyok – avagy a tanácsadás esszenciája 1. rész
Korábbi munkám során hallottam már - akár nemzetközi cégcsoport felsővezetői szintjén is - , hogy tanácsadót igénybe venni “ciki”, megkérdőjelezve ezzel a témát firtató menedzser kompetenciáit....
Minden, amit érdemes tudni az idei Internet Hungary-ról – Szubjektív gyorstájékoztató időhiányban szenvedőknek
A digitális szakma legnagyobb konferenciája, az idén 18 éves Internet Hungary, szeptember 26-27-én lesz a siófoki Hotel Azúrban. Két napon át, öt teremben több száz külföldi és hazai előadó tart...
B2C vagy B2B? Esetleg mindkettő?
A “B2C vagy B2B?” kérdés nem csak vállalkozások alapítása előtt szokott felmerülni. A legtöbb vállalkozó - függetlenül attól, hogy a vállalkozása melyik üzleti modell alapján működik - előbb vagy...
Reaktív és proaktív vezetés
Minden autó műszerfalán van egy műszer, amely az üzemanyag mennyiségét mutatja. Ennek segítségével tudjuk eldönteni, mikor kell tankolnunk. A döntéshez több információt is figyelembe veszünk: a...
A cégfejlődés stációi: 5 – Együttműködés
Magyarországon a megalakulást követő 5 éven belül a cégek 62%-a megszűnik. Fejlettebb országokban ugyanez a mutató 50% körül áll. Hogy miért szűnnek meg a vállalatok egy bizonyos méret és kor...
Fókuszban a fókusz
A vállallatok jelentős része küzd a fókuszáltság hiányára visszavezethető problémákkal. Túl sok mindennel akarnak egyszerre foglalkozni. Sokan nehezen és/vagy rosszul priorizálják a felmerülő...
Tervezhető-e az árbevétel?
A válasz egyértelmű és határozott IGEN! Az árbevételt - különösen a digitális gazdaságban - meglehetősen pontosan meg lehet tervezni. A bevételi terv pedig igen fontos része az üzleti tervnek,...
Ajánlj, hogy nyerj!
Nap mint nap több száz cikk lát napvilágot a big data előnyeit és potenciális felhasználási lehetőségeit ecsetelve. Ezen cikkek tekintélyes mennyisége a webáruházakra és az online tevékenykedőkre...
Miért nem versenyképesek a magyar vállalatok?
Néhány napja jelent meg egy cikk a Portfolio.hu-n a Harvard Business Review által 2015 óta évente publikált Digital Evolution Index-ről, és az ebben a rangsorban 2015-ben elfoglalt helyünkről. Nem...
Miért szeresd a konkurenciát?
Sokszor hallottam magyar vállalkozóktól, hogy a konkurencia miatt nem tudnak továbbfejlődni, azaz a másik-ban látják saját megtorpanásuk okát. Ezzel szemben én általában azt tapasztalom, hogy a...
A cégfejlődés stációi: 4 – Bürokrácia krízis
Magyarországon a megalakulást követő 5 éven belül a cégek 62%-a megszűnik. Fejlettebb országokban ugyanez a mutató 50% körül áll. Hogy miért szűnnek meg a vállalatok egy bizonyos méret és kor...
A Brexit lehetséges hatásai az e-kereskedelemre
Néhány hónapja a csapból is a Brexit folyt, de mára a történelmi népszavazásra irányuló figyelem valamelyest alábbhagyott. Azonban továbbra is rendszeresen jelennek meg írások a már ismert (például,...
Célcsoport-szegmentáció és perszónák
Éva (57) egy vidéki kisváros gimnáziumának igazgatója, a férje helyi ügyvéd. Több mint harminc éve házasok, két felnőtt gyermekük van, az egyik még egyetemista Budapesten. Jól élnek, a háztartás...
A cégfejlődés stációi: 3 – Kontroll krízis
Magyarországon a megalakulást követő 5 éven belül a cégek 62%-a megszűnik. Fejlettebb országokban ugyanez a mutató 50% körül áll. Hogy miért szűnnek meg a vállalatok egy bizonyos méret és kor...
Az e-kereskedelem koronázatlan királya tovább emeli a lécet…
Joggal tartják sokan az Amazon-t a 21. század egyik leginnovatívabb óriáscégének. Nincs olyan év, amikor ne rukkolna elő valami “e-kereskedelmet rengető” újdonsággal. A Mashable egy...
2010 óta nem volt ekkora növekedés az e-kereskedelemben
427 milliárd forint! Ennyi volt 2016-ban a kosaras rendszerű webshopok forgalma Magyarországon. Ez 34%-os növekedés az előző évhez képest – ekkora százalékos növekedés 2010. óta nem volt! Ráadásul...
A cégfejlődés stációi: 2 – Az autonómia krízis
Magyarországon a megalakulást követő 5 éven belül a cégek 62%-a megszűnik. Fejlettebb országokban ugyanez a mutató 50% körül áll. Hogy miért szűnnek meg a vállalatok egy bizonyos méret és kor...
A vásárláshoz vezető út – KPMG kutatásra alapozva
Tudtad, hogy az online vásárlói értékelések 92%-a pozitív hangvételű? És azt, hogy a vásárlók 1/3-a egy napon belül eljut az igény felmerülésétől a vásárlásig? Ha nem, akkor itt az ideje, hogy...