Mikor e-kereskedőkről beszélünk sokszor elfelejtjük, hogy sokuk valójában ‘csak’ kereskedő, aki online is kiszolgálja a vevőit. Az ekerstat szerint jelenleg a webáruházak közel fele rendelkezik...
BLOG
Az ideális SaaS modell kiválasztása
Valószínűleg senki számára nem ismeretlen, hogy korábban is létező, alapvetően egyszer (vagy épp főverziónként) megvásárolandó szoftveres megoldásokat helyeznek / helyeztek át SaaS alapokra. Ahogy...
Ember tervez, és Isten is tervez
2022. utolsó napján valami miatt eszembe jutott, mit is csináltam hat évvel korábban, 2016. december 31-án, közvetlenül éjfél előtt. Utólag talán perverz dolognak tűnik, ugyanis nem ittam, nem...
Magad uram, ha „szolgád” nincs? A do-it-yourself kutatás kihívásai
A vállalatok számára alapvető fontosságú, hogy ügyfeleik/vásárlóik magatartás-mintáiról, vásárlási motivációiról minél több hasznos információhoz jussanak, amelyhez a tranzakciós adatok, illetve a...
Becslés vagy kutatás: a piacméretezés módszerei
Az üzleti tervezési folyamat egyik kiemelt lépcsőfoka a piacméretezés, amely során a keresleti oldal sarokpontjait tárjuk fel. Ezáltal kirajzolódhat, hogy mekkora forgalmú az a piac, amelyben...
Lámpásépítő kisokos az üzleti élet útvesztőjében bolyongóknak – üzleti ötletek validálási folyamata
Minden bizonnyal Te is átélted már azt a pillanatot, amikor üzleti ötleted isteni szikraként kipattant a fejedből és hirtelen megvillantotta a gyémántokkal szegélyezett utat jövőd felé. A legtöbb...
Dávid és Góliát az üzleti életben – Szilárd piaci pozíciók átrendezése
Életünk szinte minden területén, így az üzleti szférában is ösztönösen kerüljük a konfrontációt a nálunk sokkal erősebbekkel. Időnként persze akadnak olyanok, akiket ez nem rémiszt meg, így később...
Hogyan NE veszítsd el a Tour de France-t! Avagy üzleti tervezés adat alapon
2020. szeptember 19-én 17 óra 14 perckor Primož Roglič már a Tour de France végső győztesének érezhette magát. A utolsó előtti szakasz rajtjához 57 másodperces előnnyel állt, ami egy 36,2...
Online marketing – félpénzen
A marketinges mondás szerint a reklámra elköltött forintok fele ablakon kidobott pénz, csak azt nehéz megmondani, melyik fele is az. Az online marketing egyik előnye, hogy viszonylag nagy...
Jövendőmondás a 21. században – az adatvezérelt döntéshozatalról
Valószínüleg alig van ma olyan ember a világon, aki ne gondolkodott volna el legalább egyszer azon, hogy milyen jó lenne a jövőbe látni. Ha másért nem, akkor a nap mint nap meghozott döntéseink...
Digitalizáció a kkv szektorban – Egy még kiaknázatlan versenyelőny
A közösségi hálók a mindennapos görgetés-kattintás kombinációból képesek pontosabban modellezni a felhasználó jövőbeni tevékenységét, mint a felhasználó maga. A termelési folyamatoknál zajlik a...
Digiméter: A digitalizáció mércéje KKV-k számára – A koronavírus árnyékában mérjük fel a hazai digitális gazdaságot
A koronavírus-járvány katasztrofális gazdasági hatásai ellenére van egy terület, ahol óriási lendületet vett a fejlődés, ez a digitalizáció. A nagyvállalatoktól a mikrovállalkozásokig mindenki...
Koronastratégia
"Ha az ember a baj tengerében fuldokol, a kemény munka olyan tutaj lehet, amely a felszínen tart." (Paul Auster: Láthatatlan) A válság a rend felbomlása. Valami nem úgy működik, ahogy szokott. A...
A digitális reneszánsz négy sikertényezője
A digitalizáció jelentős változást hoz a céges stratégiák kialakításában és végrehajtásában. A McKinsey friss kutatása négy fő pontot emel ki, amit a legsikeresebb cégek alkalmaznak digitális...
Mindig és örökké? – meddig nőhet az e-kereskedelem, mire jó ez egy e-kereskedőnek?
Az elmúlt hetekben sorra találkozhatunk olyan hírekkel, amik az e-kereskedelem egészének vagy egy részének töretlen felívelését méltatják: “Online vásárlási boom: ki tudja, hol áll meg?” - írja a...
Kössük az ebet a karóhoz!célok, eszközök és miért ragaszkodj hozzájuk
Többször írtunk már arról, hogy miért szükségesek egy vállalkozás életében célokat kitűzni, valamint, hogy azok elérését miképp lehet és kell nyomon követni. Jelen iromány itt veszi fel a fonalat és...
Egy lehetséges út az árbevétel-növelésre az eredményesség csökkenése nélkül
Egészen nagy magabiztossággal kijelenthető, hogy kevés olyan profitorientált vállalkozó lehet, aki ne szeretné a vállalkozása árbevételét növelni. Olyanok sokan vannak, akiknek nem ez az elsődleges...
Értékalapú innováció – Bárki képes megújítani a piacot!
Miképp lehet elérni, hogy a már kialakult és a szabályai alapján megszilárdult piacon képes legyél Te és vállalkozásod olyat alkotni, amivel nem csak magadnak, de potenciális vevőidnek is értéket...
A bizalom konverziója
"Vajon mi alapján döntik el a vevők, hogy vásároljanak-e az oldaladon?" Az alcím egy idei cikk címe és témája (eredeti cikk), mely azt járja körül egy kutatás segítségével, hogy a jelentős különbség...
Bejött az optimista forgatókönyv – Az e-kereskedelem 2017-es eredményeiről
545 milliárd forint volt 2017-ben a hazai webshopok forgalma az eNET szokásos éves jelentése szerint. Ezzel az általunk készített előrejelzések közül az optimista forgatókönyv jött be, így 2020-ra...